تصاویری از بام اسمان خراشهای دبی

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 

ادامه مطلبزبان درازی


ادامه مطلب
مدل های زیبای دکوراسیون

 

http://www.uploadtak.com/images/p8619_nksxks.jpg

 

برای دیدن عکسها به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب
راندو ی آسمان

اولین هتل خشت خام جهان در یزد

 

هتل تاریخی ملک التجار به عنوان اولین هتل خشت خام در جهان شناخته شده است این خانه خشتی در حدود 300سال قبل در یکی از بازارهای مهم در بافت تاریخی شهر یزد ساخته شده است و متعلق به خاندان ملک التجار است.

مدخل خانه به اسلوب روزگار خود دارای کوچه ای دراز و باریک با دیوارهای بسیار بلند میباشد وچهار نسل از این خاندان در آن زندگی کرده اند.خانه ملک التجار در دو طبقه وپبرامون حیاط مستطیل شکلی بنا شده است.

از نظر تاریخ نگاری بنا تا پیش از این از گونه خانه¬های قاجاری در یزد شناخته میشد، ولی بر اساس کشفیات جدیدی که اخیرا در پی لایه برداری در حین مرمت از روی اندودهای حیاط بدست آمد تاریخ ساخت آن بر اساس کتیبه کشف شده تا عصر صفوی و به تاریخ 1106 ه.ق به عقب برگشته است و از این جهت از اهمیت بسیار زیادی در تاریخ نگاری بناها در شهر یزد و کلا در تاریخ معماری ایران برخوردار شده است.

 ورود به عمارت از طریق سردر ودالان طویلی صورت می گیرد .به گزارش پارس ناز حوضی کشیده در میانه حیاط واقع شده که در دوسوی آن دو باغچه کوچک قرار دارد ودر چهارسوی حیاط اتاقها و تالارهایی با پنجره های قدیمی بسیار دیدنی که به سوی حیاط گشوده می شوند قرار دارند واتاقها وتالارها در هر سوی حیاط برای فصل خاصی استفاده می شده اند. هم اکنون این هتل دارای شانزده اتاق دو تخته و چهار اتاق یک تخته و سه اتاق سه تخته است.
تزئینات داخلی بنا

از نظر تزئینات داخلی این بنا یکی از شاهکارهای معماری دوران قاجاریه در یزد به شمار میرود.این خانه دارای تزئینات دل انگیز و روح نوازی است که نقاشی دیوارها با رنگهای طبیعی,راویزهای آبطلاکاری شده وطاقنماها از آن جمله است. نگارگر این تزئینات هنرمندی بوده است شیرازی و همچنان که مشهود است این بنا از حیث شیوه واسلوب کار ونقاشی های آن با نارنجستان شیراز همانند است.یکی از مهم ترین ویژگی های این هتل داشتن اتاقهای خاص میباشد که میتوان به اتاق آینه و اتاقهایی بانقاشی های بسیار زیبا و ماهرانه اشاره کرد که مرحوم ملک التجار این اتاقها را برای همسرانش توسط نقاشان شیرازی در حدود 200 سال پیش ساخته است .


عکسها در ادامه مطلب


ادامه مطلب
مجمـوعه ای از تبلیـغات جـالب و خلاقـانه

 

 

 

امروزه چنین برآورد می شود که تبلیغات، نقش بسزایی در تولید و عرضه ی بسیاری از کالاها و خدمات دارد. بعلاوه تاثیر آن و خصوصا بکارگیری خلاقیت در طرح آن باعث می شود موتور تجارت شتاب بیشتری بگیرد. بطوریکه تولیدکنندگان کالا و فروشندگان، چشم به هنر معماران و طراحان تبلیغاتی دوخته اند که حاصل کار خستگی ناپذیر آنان است. قرار دادن برخی نکات مبهم و نهفته در طرح، شوخ طبعی و غیر منتظره قلمداد کردن برخی سوژه ها، خود حکایت از نوآوریها در این مقوله دارد. با هم تعدادی از این تبلیغات خلاقانه را می بینیم:


ادامه مطلب
دفترهای کار عجیب و غریب

 دفترهای کار عجیب و غریب


ادامه مطلب
ماکت خودمون

 

کار گروهی:من و شکوفه جون

موضوع:ماکت مسجد جامع ورامین 

برای جشنواره خارزمی و هنرهای تجسمی

امیدوارم برنده شیم

 

 

 

 

 

 

پوستر های بچه های گرافیک هنرستان معلم

 

 

 

 

 

 

 

کار های بچه های گرافیک و معماری(هنرستان معلم)

 

 

 

برای دیدن ادمه کارها به ادامه مطلب بروید

 


ادامه مطلب
کار ماکت دوستام

 

ماکت های جشنواره خارزمی و هنرهای تجسمی

 

 

 

 

 

 

 

لطفا برای دیدن ادامه کارها به ادامه مطلب بروید 


ادامه مطلب
شیت بندی های دوستان

نرگس صادقی


لیلا کاووسی


پریسا رحیمی



سپیده رضایی



لیلا بدیر



محدثه رسولی


زهره بوربور


شیوا مجرب





فائزه ابراهیمی


منا اورج زاده


 

معماری مدرن شهر شناور

شهر مدرن شناور این شهر گنجایش 50000خانه می باشد این شهر در دبی ساخته خواهد شد که انرزی خود را از نور خورشید تامیین می کند

 

شهر مدرن شناور - 3----عکس زیبا و با کیفیت از شهر شناور -  طراحی مدرن و زیبای آن واقعا دلفریب است، گنجایش این شهر شناور 50,000 خانه می‌باشد که شهری است برای سال 2100، انرژی این شهر از طریق انرژی خورشیدی تامین می‌شود و شهری سبز است و سوخت‌ها در آن جایی ندارند.شهر مدرن شناور - 1----عکس زیبا و با کیفیت از شهر شناور -  طراحی مدرن و زیبای آن واقعا دلفریب است، گنجایش این شهر شناور 50,000 خانه می‌باشد که شهری است برای سال 2100، انرژی این شهر از طریق انرژی خورشیدی تامین می‌شود و شهری سبز است و سوخت‌ها در آن جایی ندارند.شهر مدرن شناور - 2----عکس زیبا و با کیفیت از شهر شناور -  طراحی مدرن و زیبای آن واقعا دلفریب است، گنجایش این شهر شناور 50,000 خانه می‌باشد که شهری است برای سال 2100، انرژی این شهر از طریق انرژی خورشیدی تامین می‌شود و شهری سبز است و سوخت‌ها در آن جایی ندارند.

 

 

 

شهر مدرن شناور - 5----عکس زیبا و با کیفیت از شهر شناور -  طراحی مدرن و زیبای آن واقعا دلفریب است، گنجایش این شهر شناور 50,000 خانه می‌باشد که شهری است برای سال 2100، انرژی این شهر از طریق انرژی خورشیدی تامین می‌شود و شهری سبز است و سوخت‌ها در آن جایی ندارند.

 

طرح زیبا و خلاقانه برای پله

 

 

 

ادامه عکسها در ادامه مطلب

 


ادامه مطلب
پارک آسمانی و ترسناک ترین استخر جهان در سنگاپور

 

عکسها در ادامه مطاب

 


ادامه مطلب
بزرگتـرین مـاکـت مینیـاتوری در بـرلیـن

بزرگترین ماکت فرودگاه جهان

 


در این ماکت گسترده قسمت های مهم کشور آلمان، از جمله دروازه براندنبورگ، ساختمان رایشستاگ، مقر صدراعظم آلمان، فرودگاه، راه آهن، باغ وحش برلین، مرکز آموزش لوفت هانزا و بسیاری از بناهای مشهور به نمایش گذاشته شده که در این مدل غول پیکر، ماکت صدها قطار، 10000 خودرو، 45000 درخت، 120000 منبع نور و حدود 50000 چهره از مردم را در خود جای داده است

 




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

لطفا ادامه مطالب رو ببینید


ادامه مطلب
اینم شیت خودم
گونه جدیدی از مهندسی

   از مهندسی زیبای یک حشره بسیار ریز لذت ببرید و ببینید که خدایی چه کرده


ادامه مطلب
مالدیو بهشتی روی زمین

 

جمع الجزایر مالدیو در جنوب غربی کرانه‌های هندوستان قرار گرفته و کوتاهترین فاصلهٔ آن تا کرانه‌های هند، ۶۰۰ کیلومتر است. مالدیو شامل ۱۱۹۲ جزیره مرجانی کوچک، مسطح و کم‌ارتفاع و شمار زیادی آبسنگ است که تنها ۲۰۲ جزیره از آنها مسکونی هستند، روی هم رفته ۲۹۸ کیلومتر مربع پهناوری دارند و تنها ۳/۰٪ قلمرو مالدیو را پوشش می‌دهند. اما قلمرو دریایی مالدیو با ۸۵۰ کیلومتر درازا و ۱۳۰ کیلومتر پهنا، ۱۱۵۳۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. بلندای هر یک از این جزیره‌ها از سطح دریا از بیش از ۳ متر تجاوز نمی‌کند. مالدیو تپه ماهور و رودخانه‌ای ندارد

 


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید | BestIranGroups

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید | BestIranGroups

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید | BestIranGroups

 

برای دیدن ادامه عکسها به ادامه مطلب بروید

 


ادامه مطلب
سوتی معماران2

 

 

 

 

 

 


ادامه مطلب
خانه های لوکس و زیبا

 

 

 
خانه های لوکس و زیبا

 
خانه های لوکس و زیبا

 
خانه های لوکس و زیبا

 

برای دیدن به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب
برجهای دوقلویی که 11 سپتامبر را زنده می کند !

 




یک شرکت معماری هلندی طرح مفهومی برجهای دوقلویی با عنوان "ابر" را در کره ارائه کرده که به اعتقاد بسیاری تداعی گر حادثه 11 سپتامبر 2001 هستند. این برجهای دوقلو را شرکت هلندی MVRDV طراحی و در شهر سئول کره خواهد ساخت.



سایت شرکت MVRDV در توضیح این طرحها نوشته است: "برجهای آپارتمانهای لوکس The Cloud از سال 2015 ساخته خواهند شد. یکی از این برجها 260 متر و دیگری 296 متر ارتفاع خواهد داشت."
این دو ساختمان از طریق "ابرهای مکعبی شکلی" به هم متصل شده اند و به همین دلیل این پروژه "ابر" (The Cloud) نامگذاری شده است. این درحالی است که بسیاری از مردم معتقدند ابری که این دو ساختمان را به هم متصل می کند تداعی گر دودی است که پس از انفجار برجها فضای پیرامون آن را احاطه کرد. به ویژه ساکنان منهتن و به خصوص کسانی که عزیزان خود را در جریان حادثه برجهای دوقلو از دست داده اند به شدت مخالفت خود را با این طرح مفهومی اعلام کردند.












به اعتقاد این افراد، برجهای "ابر" ظاهر بسیار ناخوشایندی دارند و یادآور حادثه 11 سپتامبر هستند. به همین دلیل، این شرکت معماری به خاطر شباهت غیرطبیعی این برجها به حادثه 11 سپتامبر پوزش خواست اما اعلام کرد که هیچ برنامه ای برای تغییر ظاهر آنها در دستور کار ندارد. در اطلاعیه این شرکت آمده است: "MVRDV عمیقاً از اینکه پروژه The Cloud ظاهری شبیه به حادثه 11 سپتامبر دارد متاسف است. هدف ما در طراحی این ساختمان تداعی حملات نبوده است و ما در طول فرایند طراحی برجها هرگز به این مسئله فکر نکرده بودیم. بدین وسیله صادقانه از تمام کسانی که با دیدن این تصاویر احساساتشان جریحه دار شده است پوزش می خواهیم."















براساس گزارش گیزمودو، یکی از برجهای ساختمانهای "ابر" از 54 طبقه و دیگر از 60 طبقه تشکیل شده است. ابری که این دو ساختمان را به هم متصل می کند فضای وسیعی است که می تواند به عنوان فضاهای مشترک، مراکز خرید و مراکز تفریحی به کار رود. همکف این ساختمان از باغهای عمومی تشکیل شده است. فضای بیرونی محیط مناسبی برای رستورانها و یک هتل به وسعت 9 هزار متر مربعی است.



هر چند بر خلاف ادعای شرکت سازنده ی برج هایی که در سئول ساخته خواهند شد، فاجعه ی یازده سپتامبر 2001 را تداعی خواهد کرد و برای همیشه خاطره تخریب برج ها در ذهن آیندگان مجسم خواهد بود اما اهالی نیویورک هم برای زنده نگاه داشتن یاد قربانیانشان بنای یادبودی را بطور سالانه در محل سابق برج های مرکز جهانی تجارت نیویورک تدارک دیده اند که آسمان خراش هایی از نور در آن خودنمایی می کند ...






























 

نت بوک ها در ابعد مختلف






 

به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب
مجسمه های کاغذی

 

مدرسه ابتدایی "اِریکا مان"

 

 

گروهی از دانش آموزان در موسسه معماری دانشگاه فنی برلین، دروس برنامه ریزی ساخت و ساز و طراحی همگام با محیط زیست را فرا می گیرند.

این مدرسه توسط "سوزان هافمن" مدیریت می شود. هدف اصلی تأسیس این مدرسه، تبدیل برنامه درسی معماری، به عنوان یک ایده آل عملگرا و شرکت دانش آموزان در تمامی مراحل طراحی و ساخت و ساز است.

به همین منظور، معماری ساختمان این مدرسه نیز با هدف همگامی با این برنامه، ارائه شد. طراحی و اجرای ساختمان مدرسه ابتدایی "اِریکا مان" توسط گروه معماری Die" "Baupiloten انجام شده است.



 این گروه، فضای داخلی این مدرسه را با هدف استفاده حداکثری از نور روز، طراحی فضاهای متنوع جهت تفریح و سرگرمی و خلق یک محیط یادگیری راحت و آموزنده طراحی کرده است.



در راهروها، با رعایت مفاهیم مدرن آموزشی، از یک فضای یادگیری ریتمیک استفاده شده است. پوشش کف، دیوار و سقف مدرسه با هدف بهره گیری مناسب از نور و روشنایی محیط طراحی و انتخاب شده است.



اتاق های مطالعه و استراحت در این مدرسه، با مبلمان های عجیب و متفاوتی طراحی شده است. این امر سبب درگیر شدن ذهن دانش آموزان با موارد غیرمعمول و هماهنگ شدن با آن ها می شود.



 دیوارها و سقف راهروها از پانل های فلزی تشکیل شده است و درون اتاق ها نیز از موزاییک رنگارنگ استفاده شده است.








 
منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
آشنایی با 5 شهر نو پایدار در سال 2012

 

 

فرم شهر ماهیتی ترکیبی و سه بعدی دارد که نه تنها در سطح، بلکه در حجم نیز تجسم می‌یابد. کوچکترین اجزا و عناصر این ترکیب در چارچوب عناصر مصنوع انسان، ساختمان ها، شبکه راه ها، فضاهای باز و تاسیسات شهری هستند.

طرح موضوع شکل یا فرم شهری پایدار، عمدتا مربوط به دهه 1990 و زمان برگزاری کنفرانس ریو در برزیل در سال 1992 است که به تدوین و تصویب قطعنامه زمین انجامید.

شهرهایی چون رم، بارسلون، پاریس، آمستردام، لندن و... که بیشترین سرزندگی و روحیه فعالیت شهری و تعاملات اجتماعی و جذب توریست را دارند و در عین حال کمترین مصرف سوخت‌های فسیلی برای مصارف وسایط نقلیه موتوری و حمل و نقل را دارا هستند، از نمونه شهرهای فشرده‌اند.

شهرهای حومه گسترده آمریکا و استرالیا از جمله شهرهای گسترده هستند زیرا که در این کشورها زمین و استفاده از آن با محدودیتی روبه رو نیست.

اما وقتی از شهرهای سبز، پایدار یا پیشرو صحبت می‌شود، معمولاً همه نگاه‌ها به پورتلند، آمستردام یا سان فرانسیسکو یا شهرهایی که به فناوری اطلاعات اهمیت زیادی می‌دهند مانند ابوظبی دوخته می‌شود.

در حالی که امروزه همه شهرها توجه به محیط زیست را برای بهبود وضعیت اقتصادی یا حتی توریسم شهرهای خود سرلوحه کارهای خود قرار داده اند، اما بعضی از آنها از بقیه جلوترند.

امروزه شهرداران سعی می‌کنند در موضوعات مربوط به مبحث پایداری از یکدیگر پیشی بگیرند. در سراسر جهان شهرهای زیادی هستند که توسط دولت‌های محلی مسئولیت پذیر اداره می‌شوند. این دولت‌ها به چیزهایی مانند فضای سبز یا دوچرخه سواری و حتی سیستم‌های حمل و نقل دوستدار محیط زیست توجه می‌کنند.

در ادامه به 5 شهر جدیدی که می‌توان مدیریت آینده نگرانه و توجه فعالان اجتماعی آنها را به موضوع پایداری مشاهده کرد، اشاره شده است:

آدلاید - استرالیا

سال 2011 با سیلاب‌ها و خشکسالی‌هایش سال سختی برای استرالیا بود. اما آدلاید توانست در این سال تبدیل به بستر ساختمان‌سازی سبز و انرژی پاک شود.

کلانشهرها

این شهر نزدیک به 30 سال است که برنامه‌ای برای بهبود کیفیت شهروندانش دارد. آدلاید می‌خواهد با برگزاری کنفرانس دوچرخه‌سواری نشان دهد که به حمل و نقل پاک توجه خاصی دارد.

همچنین آنها استراتژی طراحی یکپارچه خود را از ماه ژوئن سال جاری بهره برداری خواهند کرد.

بلگراد - صربستان

پایتخت صربستان معروف به برخورداری از پرنشاط‌‌ترین زندگی‌های شبانه در میان شهرهای اروپا است، اما در حالی که این کشور برای یکپارچه شدن با اتحادیه اروپا تلاش می‌کند فعالان اجتماعی این شهر به دنبال تلاش برای پیدا کردن روش‌هایی برای کنترل زباله ها و ملزم کردن دولت به پیگیری روش‌های کشاورزی پایدار هستند.
کلانشهرها

همچنین آنها تلاش می‌کنند تا وضع ساختمان‌های این شهر را که اکثر آنها پیش از سال 1980 بنا شده‌اند را ساماندهی کنند.


برازیلیا - برزیل

در حالی که برزیل تلاش می‌کند تا به جایگاه ششمین قدرت اقتصادی دنیا دست پیدا کند، برازیلیا با آن ساختمان‌های ناهمگون و بلند مرتبه‌اش در حال تبدیل شدن به جایی بهتر برای زندگی است.

دیگر شهروندان مجبور نیستند آخر هفته‌ها از ازدحام و شلوغی به ریودژانیرو پناه ببرند و این شهر با وجود سازمان‌هایی مانند (URBENVIRON) و پروژه‌های کوچک و بزرگ در سراسر شهر که ساختمان‌سازی سبز را الگوی فعالیت خود قرار داده‌اند، به یک شهر پیشرو تبدیل شده است.

ناپل - ایتالیا

در حالی که رم پایتخت کشور ایتالیا در سال 2011 در آتش سیاست می‌سوخت، ناپل با بحران زباله‌ها مواجه شده بود.

فعالان اجتماعی این شهر ابزارهای رسانه‌ای جدید و سیستم‌های هماهنگی اجتماعی قدیمی را برای پاکسازی شهرهای خود توسط شهروندان و اشتغال‌زایی به کار گرفتند.

کلانشهرها

اجتماعات عظیم شهروندان داوطلب برای کمک به پاکسازی شهر و ایجاد گروه‌هایی کوچک اما تاثیرگذار که می‌خواهند آبروی شهر را بازگردانند، مثال زدنی است.

به پاس موفقیت این تلاش‌ها آنها سال 2012 میزبان چندین برنامه بزرگ بین‌المللی مانند نشست شهروندی سازمان ملل هستند.

آکرا - غنا

آکرا پایتخت غنا مانند دیگر همتایان آفریقایی‌اش به دنبال ایجاد توازن در رشد اقتصادی و توسعه پایدار است، اکرا سال 2011 توانست جذاب‌ترین شهر فعال در زمینه پایداری در میان شهرهای آفریقایی باشد.

   

کلانشهرها


این شهر با بکار گرفتن فناوری‌های نوین ارتباطی و اجرای راهکارهای جدید اقتصادی حالا در قله مراکز اقتصادی آفریقا به عنوان شهری سبز است.

اکرا این موفقیت خود را با کمک سازمان‌های مردم نهاد محلی و دفاتر منطقه ای وابسته به سازمان‌های بین‌المللی و شرکت‌های بزرگ مخابراتی کسب کرده است که توانستند بهترین مسئولیت پذیری را در بین جامعه مردمی این شهر ایجاد کنند.

 
منبع: همشهری آنلاین
آسمان در قالب معماری
مجموعه ای از تصاویر عکاس خلاق ایتالیایی (Stefano) را با عنوان آسمان در قاب معماری
 
 

به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب
8صندلی راحتی جالب

8 صندلی راحتی جالب و خنده دار


ادامه مطلب
میز های زیبا و ابتکاری

12 میز زیبا با طراحی های ابتکاری و عجیب و غریب

برای دیدن به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
درباره وبلاگ

بدان که ساختن، که همه معماری است، یعنی زخم زدن بر پیکر کره زمین پس آرام باش آهسته و سبک گام بردار که ما تنها همین یک زمین را داریم... (الکساندر ان.تومبازیس)
طراحی قالب

امکانات وبلاگ

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 26
بازدید کل : 207497
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


نمایش اسمانخراشها

 

لینک باکس نمایش نکات اجرایی